Hulpvragen
Hoe registreer ik mijzelf?Druk op de knop REGISTREREN of PROBEER NU en op het linker vak (nog geen account) op REGISTREREN. Bedenk een gebruikersnaam, deze wordt gebruikt bij de spelletjes, iedereen heeft een unieke naam dus niet altijd je echte naam. Vul hieronder je echte naam in en vink aan of je 50/65 plus bent of familie/kennis. Vul je e-mailadres in en maak een wachtwoord. Accepteer de voorwaarden door een vinkje te zetten. Type vervolgens de drie cijfers over en druk op knop REGISTREREN.
Hoe log ik in?
Druk op de knop INLOGGEN. In het rechter vak (welkom terug) kun je je e-mailadres en wachtwoord invullen. Druk vervolgens op de knop INLOGGEN.
Hoe verander ik mijn instellingen?
Druk op de knop INSTELLINGEN in de bruine balk bovenaan iedere pagina. Onder je naam staat VERANDER UW INSTELLINGEN, druk hier op. Hier kun je je naam en e-mailadres veranderen. Je kunt hier ook een foto plaatsen die zichtbaar is tijdens de spelletjes.
Hoe word ik met een foto zichtbaar?
Om bij de spelletjes met een foto zichtbaar te worden ga je naar INSTELLINGEN. Deze knop zit in de bruine balk bovenaan iedere pagina. Druk hierop en ga naar INSTELLINGEN veranderen. Bij FOTO druk je op kies bestand. Het systeem gaat nu naar de bestanden van je computer. Ga naar foto's, kies de foto die je wilt gebruiken en druk op UPLOAD. De foto wordt zichtbaar wanneer je op de knop WIJZIGEN drukt.
Hoe maak ik een profiel aan?
Wanneer je jezelf REGISTREERT krijg je direct de vraag of je een profiel wilt aanmaken. Dit kan ook later door naar INSTELLINGEN te gaan. Deze knop zit in de bruine balk boven iedere pagina. Druk op MAAK JE PROFIEL en je komt in de omgeving waar je je profiel kunt maken. Hier kun je invullen wie je bent en iets over jezelf vertellen. Je hebt de mogelijkheid om je interesses aan te vinken en welke spelletjes je graag speelt. Je kunt ook invullen waarom je graag met andere mensen in contact komt. Het stukje OVER MIJ is verplicht de rest is optioneel. De vragen kun je invullen en helpen je om een leuk profiel te maken. Druk wel op OPSLAAN zodat je profiel zichtbaar wordt.
Hoe plaats ik een foto op mijn profiel?
Bij het maken of veranderen van je profiel heb je de mogelijkheid foto's te plaatsen. Druk op de knop KIES BESTAND. Je komt in de bestanden van je computer waar je op foto's drukt. Druk op de foto die je wilt plaatsen en druk op UPLOAD. Hierna wordt de foto in het vakje geplaatst. Je kunt meerdere foto's op je profiel plaatsen.
Hoe verwijder ik (tijdelijk) mijn profiel?
Ga naar INSTELLINGEN, deze knop zit in de bruine balk boven iedere pagina. Druk hierop en ga naar VERANDER JE PROFIEL. Bovenin deze pagina kun je een vinkje zetten om je profiel aan en uit te zetten. Wanneer je geen vinkje zet kunnen andere mensen je profiel niet meer zien.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten en nu?
Druk op de knop AANMELDEN. In de rechter kolom zie je hoe je kunt INLOGGEN. Onderaan staat WACHTWOORD VERGETEN, druk hierop . Vul je e-mailadres in en type de drie cijfers over. Druk vervolgens op WACHTWOORD OPVRAGEN. Je ontvangt direct een e-mail met een linkje, druk hierop en vul een nieuw wachtwoord in. Herhaal dit wachtwoord en druk op WACHTWOORD WIJZIGEN.
Hoe verander ik mijn wachtwoord?
Ga naar de knop instellingen in de bruine balk boven iedere pagina. Druk hierop, in de rechter kolom staat VERANDER JE WACHTWOORD. Druk hierop en vul je oude wachtwoord in en je nieuwe wachtwoord. Herhaal je wachtwoord en druk op de knop WACHTWOORD WIJZIGEN.
Hoe zoek ik mensen met wie ik graag contact wil?
Wanneer je een profiel hebt gemaakt druk je op de knop ONTMOETEN. Je ziet nu de profielen van de andere leden. Boven de profielen zitten een aantal knoppen die je kun gebruiken om de profielen te sorteren. Druk op de knop en maak je keuze door een vinkje te zetten en op OK te drukken.
Hoe stuur ik iemand een bericht?
Wanneer je iemands profiel opent door er op te klikken zie je in het profiel de knop STUUR BERICHT. Druk hierop en je kunt iemand een privé bericht sturen. De persoon aan wie je een bericht stuurt krijgt ook een e-mail zodat hij of zij weet dat er een berichtje is binnengekomen.
Hoe kan ik iemands profiel makkelijk terugvinden?
Onderaan iemand zijn profiel zie je een knop MAAK TOT FAVORIET. Wanneer je hierop drukt kun je mensen terug vinden door op de STER in de bruine balk te drukken.
Hoe kan ik iemand (de) blokkeren
Wanneer je op iemands profiel klikt zie je onderaan PERSOON BLOKKEREN. Druk hierop en dit lid kan u niet meer zien en geen contact meer opnemen. Wanneer je deze keuze ongedaan wilt maken ga je naar INSTELLINGEN, deze knop zit in de bruine balk op iedere pagina. In de rechter kolom zie je GEBLOKKEERDE PERSONEN. Druk hierop en je krijgt een overzicht van mensen die je hebt geblokkeerd. Wanneer je op iemand zijn naam klikt heb je de mogelijkheid de blokkade op te heffen.
Hoe kan ik melding van een persoon maken?
Wanneer je op iemands profiel klikt zie je onderaan PERSOON RAPPORTEREN. Druk hierop en er verschijnt een contactformulier die je verder kunt invullen met de reden waarom je melding van iemand wilt maken. Hierna druk je op verzenden zodat de melding bij het team van SooS terecht komt.
Mijn abonnement loopt binnenkort af wat nu?
Wanneer je abonnement afloopt ontvang je automatisch een melding. Het enige wat je hoeft te doen is via de pagina abonnementen een periode naar keuze bij kopen. Wanneer je SooS wilt verlaten kun je je account via INSTELLINGEN verwijderen. Er is geen opzegtermijn, je zit nergens aan vast.
Zijn er richtlijnen bij SooS?
Die zijn er zeker, deze kun je onderaan iedere pagina vinden.
Worden mijn gegevens beschermd?
Je persoonsgegevens zijn bij ons veilig. Je kunt hier meer over lezen in de PRIVACY VERKLARING onderaan iedere pagina.
Bestellen en betalen
De betaling voor een abonnement voor SooS gaat per periode die je zelf kunt kiezen. Op de pagina abonnementen staan drie blokken met mogelijkheden. Maak een keuze hoelang je lid wilt worden. en druk op de button betalen. Je ziet nu een overzicht van je bestelling. Controleer de gegevens en ga akkoord met de aankoop en voorwaarden voor een vinkje te zette. Druk vervolgens op betalen. Maak nu een keuze uit de betaalmogelijkheid via I DEAL, CREDITCARD, PayPal of BANCONTACT.
Volg verder de instructies van de bankinstelling. Na de betaling ontvang je een melding waarbij je toegang krijgt tot alle mogelijkheden van de club. Tevens ontvang je 100 SooS munten bij start. Een bevestiging en factuur wordt ook per mail verstuurd.
Wanneer je over een actiecode beschikt, druk dan op de button onderaan 'HEB JE EEN ACTIECODE' en volg hierna de procedure zoals hierboven beschreven. De betaling gaat per periode, na het verstrijken van deze periode loopt ook uw abonnement automatisch af. Voor het aflopen van uw abonnement ontvangt u een herinnering waarbij u zelf een keuze kunt maken om uw abonnement te verlengen. U zit dus nergens aan vast.
De aankoop van extra SooS munten is mogelijk op de pagina SooS munten. Op de pagina staan drie blokken met verschillende hoeveelheden SooS munten. Kies je gewenste hoeveelheid en druk op betalen. Je krijgt eerst ter controle een overzicht van je aankoop. Ga akkoord met de aankoop en voorwaarden door een vinkje te zetten en druk op betalen. Maak nu een keuze uit de betaalmogelijkheid via I DEAL,CREDITCARD, PAYPAL of BANCONTACT. Volg verder de instructies van de bankinstelling. Na de betaling ontvang je een melding over de aankoop en worden de munten automatisch bij je saldo toegevoegd. Ook hier ontvang je per mail een bevestiging en een factuur.
Ik heb een klacht over SooS
Volg verder de instructies van de bankinstelling. Na de betaling ontvang je een melding waarbij je toegang krijgt tot alle mogelijkheden van de club. Tevens ontvang je 100 SooS munten bij start. Een bevestiging en factuur wordt ook per mail verstuurd.
Wanneer je over een actiecode beschikt, druk dan op de button onderaan 'HEB JE EEN ACTIECODE' en volg hierna de procedure zoals hierboven beschreven. De betaling gaat per periode, na het verstrijken van deze periode loopt ook uw abonnement automatisch af. Voor het aflopen van uw abonnement ontvangt u een herinnering waarbij u zelf een keuze kunt maken om uw abonnement te verlengen. U zit dus nergens aan vast.
De aankoop van extra SooS munten is mogelijk op de pagina SooS munten. Op de pagina staan drie blokken met verschillende hoeveelheden SooS munten. Kies je gewenste hoeveelheid en druk op betalen. Je krijgt eerst ter controle een overzicht van je aankoop. Ga akkoord met de aankoop en voorwaarden door een vinkje te zetten en druk op betalen. Maak nu een keuze uit de betaalmogelijkheid via I DEAL,CREDITCARD, PAYPAL of BANCONTACT. Volg verder de instructies van de bankinstelling. Na de betaling ontvang je een melding over de aankoop en worden de munten automatisch bij je saldo toegevoegd. Ook hier ontvang je per mail een bevestiging en een factuur.
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 3 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)."
U heeft het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen (bij het afsluiten van een lidmaatschap). De hereoepingstermijn verstrijkt 14dagen na de dag waarop u de dienst heeft gekocht. Om het heroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verkaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, e-mail of het contactformulier) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (Download formulier), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepinstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping:
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderzins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht. U bent alleen gehouden de eventuele abonnementskosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding.
Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een bestelling met digitale inhoud. Bij het doen van een bestelling met digitale online-inhoud voor SooS munten wordt u in het bestelproces erop gewezen dat u door het bestellen akkoord gaat met directe levering. Verder erkent u dat u uw recht om de overeenkomst te herroepen verliest zodra het downloaden van de digitale inhoud is begonnen.
Gevolgen van de herroeping:
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderzins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht. U bent alleen gehouden de eventuele abonnementskosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding.
Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een bestelling met digitale inhoud. Bij het doen van een bestelling met digitale online-inhoud voor SooS munten wordt u in het bestelproces erop gewezen dat u door het bestellen akkoord gaat met directe levering. Verder erkent u dat u uw recht om de overeenkomst te herroepen verliest zodra het downloaden van de digitale inhoud is begonnen.